Terveydenhoito uusiksi!
Kolme avainsanaa liittyy tämän päivän terveydenhuollon uudistamiseen: 1. Tekoäly 2. Wearables eli sensorit ja funktionaaliset ”laitteet” (voi olla vaatekappale) ja 3. virtuaalilääkkeet.
USA:ssa terveydenhoito on kohta lähes 20 % BKT:sta. Euroopassa noin 13%. Eli kansantaloudellisesti katsoen kulut ovat järkyttävän korkealla kun samalla kaikissa kehittyneissä talouksissa on valtavat velkavuoret.
Kannettavat laitteet kuten kellot tai esim suomalaisen Polar yhtiön rannekkeet voivat tulevaisuudessa olla lääkärisi. Nämä reaaliajassa toimivat tunnistimet osaavat analysoida fyysisiä ominaisuuksia mutta myös henkisiä. Monet fyysiset vaivat ovat seurausta henkisistä ja myös toisinpäin. Onko muna vai kana voi helpommin selvittää jatkuvalla datan seurannalla. Lisäksi epäilyt ja ”minusta tuntuu” epävarmuus saa vähemmän liikkumatilaa.
Jo tänä vuonna markkinoille tulee 320 miljoonaa laitetta ja vuonna 2024 valmistuu jo 440 miljoonaa.
Tänä vuonna kotihoito maailmassa laskuttaa 300 miljardia USD. Ja odotettu kasvu on 8 % vuodessa. Tekoäly kasvaa jo nyt vuodessa alalla yli 40%.
Lääkärissä käynti on kohta vain virtuaalinen tapaaminen. Suuri osa terveydenhoidon kuluista voidaan merkittävästi vähentää ja samalla lisätä tehokkaita terveystoimenpiteitä.
Tuletko sinä käymään Metaversumissa?
Arviolta 25% maailman nettikäyttäjistä tulevat kuluttamaan vähintäin 1 tunti päivässä Metaversumissa 2026. Siellä tehdään työtä, harrastetaan, käydään koulua, ollaan ostoksilla, hurvitellaan ja ollaan kavereiden kanssa. Näin ennakoi Gartner tutkimuslaitos.
Jo nyt ostetaan virtuaalimaailmoja ja investoidaan niiden virtuaalisiin oikeuksiin. 30% kaikista yrityksistä ja organisaatioista tulee 2026 tarvitsemaan ja tulee toimimaan Metaversessa.
USA:n kuluttaja busines yritykset ( 70% USA:n BKT:sta on kulutusta) ovat nyt kuumia ja investoivat kovasti. Myös Kiina on mukana ja siellä arvioidaan että Metaverse maailmat ovat todellisuutta noin 2028.
Miten käy meidän poliitikoille? Kun tekoäly laskee ratkaisut ja Metaversumissa eletään ja kuluttajat itse rakentavat – tarvitaanko enää poliitikoita vai ovatko silloin lopullisesti puhtaasti yksi ajanviete ?
NextGeneration Cultural Media, Beijing
Aasiassa ihmisiä kiinnostaa uutta ja tulevaisuutta. Next Generation on saanut rahoituksensa kuntoon jotta yritys voisi keskittyä virtuaalisten ihmisten tuotteisiin:
- Vtubers
- virtuaali idolit
- toiminnallisia virtuaali ihmisiä , esimerkiksi ystäviksi sinulle
- superrealistiset vituaaliihmiset
- peliavataareja
- virtuaalisia brändiihmisiä
Tämä yritys lanseera tekoälypohjainen talk show virtuaaliihmisille sekä multi-scenario musiikkia. Myös tekoälypohjainen filosofia (pohjautuu 200 kirjaan ja 50 sci-fi kirjaan) kuuluu palveluihin.
Jotta me Suomessa, Euroopassa ja USA:ssa olisimme kartalla mainittakoon että Kiinassa on jo 288.000 yritystä jotka kehittävät businesta ”virtuaaliihmiset” tai ”digitaali ihmiset” konseptilla.